Información xeneral
CÓMO DETECTAR O TEA?
Os pais adoitan ser os primeiros en notar que algo non vai ben no desenvolvemento do seu fillo. Co seu instinto e observacións cotiás, poden ver diferenzas en como se comunican, xogan ou se relacionan cos demais. Aínda que hai excepcións, especialmente entre aqueles que son pais primerizos e non teñen con que comparar, a súa percepción é...
QUÉ É O TRANSTORNO DO ESPECTRO AUTISTA?
O trastorno do espectro autista (TEA) é unha condición do desenvolvemento neurolóxico que impacta a forma en que as persoas se comunican, compórtanse e interactúan cos demais. Chámaselle "espectro" porque abarca unha ampla gama de síntomas que poden variar moito entre cada individuo.

Consellos
Establece unha rutina
Manter unhos horarios regulares e moi estructurados en todo momento. Estos non se deben interrumpir ou alterar constantemente xa que causan estrés nos infantes.
Busca o seu contacto ocular
No momento de decirlles algo importante procura manter o contacto visual xa que aumenta a concentración do neno/a no que lles estas decindo. Esto débese a que normalmente evitan o contacto visual ou directamente teñen dificultades en mantelo.
Usa siempre apoios visuais
Os apoios visuais para o aprendizaxe en nenos/as con TEA e esencial para a facilitación de este.
Xestiona as rabietas
Para estos momentos e clave ter un espacio tranquilo con xoguetes que lle gusten ao infante, almofadas etc. Desta forma este rincón convertirase nun espazo seguro para o neno/a no cal se podra relaxar tras esa rabieta. Ademáis ante a lentitude a vez fugosidade do neno/a debes ter sempre moita paciencia para tratar a súa frustración da forma correcta.
Prepara o teu entorno
Informa as personas cercanas (familia, profesores...) sobre a situación e enfermidade do neno. Ante os inexpertos explícalle como actuar e como entender o comportamento do infante.
A anticipación
Para reducir o estrés, frustración ou inquietude do neno/a e recomendable que sepa cal vai ser o seu horario ou rutina de cada día antes de empezalo.
Preguntas frecuentes
1. Despois de ter un fillo/a con autismo, cál é o risco de que o seguinte tamén o presente?
Dependerá de si a causa da enfermidade é xenética ou non. Saber esto ten a súa complexidade xa que na actualidade solo foi posible vincular estas duas variables no 15% dos casos. Para os casos no que non é posible identificar os estudios afirman un riesgo aproximado de recurrencia no 20% das familias.
2. As personas con autismo teñen habilidades especiais?
Ao mismo tempo que non todas as personas con autismo presentan discapacidad intelectual asociada, tampouco é posible generalizar afirmando que todas teñen un talento excepcional.
3. Son recomendables as terapias con animais?
Non esta demostrado científicamente a eficacia de estas terapias para a axuda dos infantes con Tea pero si poden chegar a ser satisfactorias ou motivadoras para certas personas con autismo como actividades relaxantes e estimulantes.